Popis projektu
Spoločnosť Getzner na novej železničnej trati stanice Weston GO v Ontáriu zrealizovala v roku 2015 protivibračnú ochranu. Zabudované podštrkové rohože chránia koľajový zvršok pred otrasmi, šetria kamenivo, minimalizujú opotrebovanie a znižujú tak náklady na údržbu.
Prevádzkovateľ železnice Metrolinx uložil a zmodernizoval úsek železničnej trate na stanici Weston GO v Yorku, Ontario – aj so zreteľom k Panamerickým hrám v roku 2015. Projekt na zlepšenie infraštruktúry je súčasťou projektu Georgetown South Projects (GTS), na ktorom popri ťažkých nákladných vlakoch premáva aj Union Pearson Express.
Železničná trať spája Toronto s medzinárodným letiskom.
Tento spája najväčšie kanadské letisko Toronto Pearson International Airport s najväčším kanadským mestom Torontom. Na ochranu obyvateľov v tesnom susedstve železničnej trate vyvinula spoločnosť Metrolinx pre výstavbu a prevádzku GTS-projektu protihlukovú a protivibračnú stratégiu – na odporúčanie špecialistu na životné prostredie bude preto na úseku trate zabudovaná protivibračná ochrana.
„Presvedčila nás kvalita podštrkových rohoží od spoločnosti Getzner, ako aj ich jednoduchá a náklady šetriaca inštalácia”, vysvetľuje Andreas Denk, konateľ spoločnosti Getzner USA, Inc.
Výzva
Spoločnosti Getzner sa aj napriek zdržaniu v priebehu stavebných prác vplyvom poveternostných podmienok podarilo počas niekoľkých dní v termíne zabudovať protihlukovú ochranu – a to aj napriek tomu, že termín dokončenia bol presunutý o tri týždne dopredu a teploty sa pohybovali pod bodom mrazu. O klientov v Severnej Amerike sa spoločnosť Getzner stará priamo z mesta Charlotte v Severnej Karolíne.
Zníženie nákladov na údržbu
Železničná trať pozdĺž stanice Weston GO prechádza husto obývanou oblasťou, protivibračná ochrana sa preto považovala za štandard – okrem iného sú v blízkosti železnice dve 25-poschodové obytné budovy. Pružné podštrkové rohože dosiahli požadovanú účinnosť už položením jednej vrstvy. Rohože boli zhotovené na mieru a dodávka vykonaná podľa harmonogramu výstavby.
Podštrkové rohože z polyuretánového materiálu Sylodyn® vyvíja a vyrába spoločnosť Getzner v Rakúsku. Tieto citeľne minimalizujú vibrácie a hluk, z čoho značne profitujú nielen prevádzkovatelia železníc, ale aj obyvatelia priľahlých pozemkov. Projekt GTS je časťou iniciatívy “The Big Move”, ktorej činnosť pokrýva časové obdobie 25 rokov a jej cieľom je zlepšenie rozličných verejných dopravných spojení vo veľkopriestore Toronto / Hamilton.
„Tento prvý projekt na linke spoločnosti Metrolinx má pre nás veľký význam, pretože sme preukázali svoju kvalitu”, povedal Andreas Denk.
Aká veľká je potreba protivibračnej ochrany, ukazujú čísla spoločnosti Getzner USA, Inc.: severoamerické pracovisko ukončilo rok 2014 s obratom vyšším o 15 % oproti očakávaniam.
Dáta a fakty v prehľade
Názov projektu | Weston Road – GO Transit Station |
Miesto | York, Ontário (Kanada) |
Ochrana proti vibráciám | Getzner USA, Inc. |
Prevádzkovateľ | GO Transit / Metrolinx |
Investor | Ontário, vláda Kanady cez infraštruktúry Stimulus fondu, strategického fondu infraštruktúry, Toronto / Hamilton |
Riešenie | podštrkové rohože spoločnosti Getzner Werkstoffe |
Realizácia | január 2015 |
Dokončenie trate | leto 2015 |
Materiál | 3100 m²; dĺžka trate 400 m |
Ďalšie projekty | Metro New York City; železničné trate Spring Hill, Oakville a Deux Montagne CN, Ontário |