Getzner Werkstoffe inštaluje elastické podložky na vysokorýchlostnej trati z Ankary do Sivas
Najväčší železničný projekt pre Getzner v Turecku
Nová vysokorýchlostná trať medzi Ankarou a Sivas je najväčším zo železničných projektov, ktoré spoločnosť Getzner doposiaľ realizovala v Turecku. Elastické výrobky z Rakúska poskytujú ochranu proti vibráciám a mali by výrazne pomôcť znížiť náklady na údržbu 406 km dlhej trate.
Novobudovaná vysokorýchlostná trať bude prevádzkovaná tureckou železničnou spoločnosťou TCDD (Türkiye Cumhuriyeti Devlet Demiryolları) a spojí hlavné mesto Ankaru so Sivasom. Po dokončení sa výrazne skráti cestovný čas z terajších dvanástich hodín na dve hodiny a zmení sa aj železničná vzdialenosť miest z terajších 603 km na 406 km. Na trase budú premávať moderné vlakové súpravy s kapacitou pre 516 cestujúcich. Od roku 2020 sa počíta s pravidelným denným spojením, pričom vlaky budú jazdiť rýchlosťou do 300 km/h.
Trasa Ankara – Sivas pozostáva z mnohých mostov či viaduktov a celkovo sa na nej bude nachádzať až 50 km tunelov. Prechodové oblasti (video nižšie) z klasického železničného zvršku do tunelov či mostov predstavujú veľkú výzvu z hľadiska úrovne potrebnej údržby. Obdobné požiadavky na údržbu budú predstavovať aj komponenty vysokorýchlostných výhybiek. Rohože pod koľajové lôžko a podvalové podložky Getzner sú použité na optimalizáciu týchto citlivých úsekov trate.
Prechodové oblasti
„Naše výrobky chránia štrk, čo pomáha minimalizovať opotrebovanie komponentov zvršku. Zníži sa tak potreba údržby najmä na výhybkách a v prechodových oblastiach, čím sa zároveň výrazne zvýši dostupnosť tratí“, vysvetľuje Ismail Bayrak, projektový manažér pre Getzner. Celkovo bude inštalovaných 125 000 m² rohoží pod koľajové lôžko a až 65 000 podvalových podložiek.
Komplexná podpora projektu
Projekt sa realizuje v dvoch etapách. Prvá fáza výstavby v úseku Yerköy – Sivas (253 km) bude dokončená v máji 2019. Nasledujúca druhá fáza bude zahŕňať 153 km úsek medzi mestami Kayaş/Ankara a Yerköy.
Výsledkom detailného plánovania, založeného na presných výpočtoch a rozsiahlych konzultáciách, bol vývoj funkčného riešenia. Experti spoločnosti Getzner tiež pripravili inštalačné plány pre jednotlivé výrobky a prevzali zodpovednosť za dohľad na mieste. Ďalší detail: aby sa pomohlo znížiť dopady na životné prostredie, materiály Getzner pre tento projekt boli prepravené z Rakúska do Turecka kombinovanou dopravou (kamióny cestujúce po železnici).
Riešenia Getzner v Turecku
Mnohé z doterajších projektov jasne dokazujú úspechy profesionálnych vzťahov spoločnosti Getzner s partnermi v Turecku: Metro Istanbul (2016 – 2018), BursaRay Metro (2016), električky v Kocaeli (2016), električky v Antalyi (2016), ľahká trať v Samsun (2016), tunel Çatalca (2014), Marmaray BC1 (2012). Turecko má v pláne pokračovať v investíciách do rozširovania svojej železničnej siete, vrátane mestskej dopravy (Metro Istanbul) a medzimestských liniek (vysokorýchlostná trať z Ankary do Izmiru).
Vysokorýchlostná trať Ankara – Sivas v číslach a faktoch
Klient / dodávateľ: | 1. fáza výstavby Yapi Merkezi Insaat ve Sanayi A.Ş. |
Prevádzkovateľ: | TCDD, Türkiye Cumhuriyeti Devlet Demiryolları |
Inštalácia Getzner: | 2018 |
Plánované otvorenie: | 2020 |
Dĺžka: | 406 km Ankara – Sivas |
Elastické súčasti: | Getzner Werkstoffe GmbH, Buers |
Getzner produkty: | 65 000 podvalových podložiek, 125 000 m² rohoží pod koľajové lôžko |
Podpora projektu: | Model a výpočty prognóz pomocou metódy konečných prvkov, dohľad, kontroly kvality, inšpekcie |
Ankara–Sivas
Wikipedia
Článok vyšiel ako tlačová správa „Biggest rail project ever for Getzner in Turkey“ spoločnosti Getzner, press kontakt Nancy Brandt. Lokalizáciu textovej časti zabezpečil HYDROBETON s.r.o.